søndag den 20. august 2017

Hattemageri til Alice i Eventyrland tema fest!


Hattene var en sucess, men de sad ikke så godt som man kunne have ønsket sig, så jeg vil anbefale at man finder nogle bedre klemmer eller hårbøjler, til at holde dem fast til håret med. Jeg brugte det jeg lige havde ved hånden og fik derfor også tømt lidt ud i lageret ;)

Vejledning

Dette skal du bruge: Limpistol, tykt papir/karton i mange mønstre og farver, hårklemmer el. hårbøjler, en masse forskelligt pynt og en saks.

1) Print skabelonen ud
2) Hav noget forskelligt tygt papir, karton klar og begynd at tegne stykkerne, så de bliver sat sammen med forskellige mønstre.
3) Sæt limpistolen til og begynd at lime stykkerne sammen. Det kan godt drille lidt og man skal lige finde en rytme og hvilke stykker man skal starte med for at stykkerne passer sammen. Jeg startede med at lime toppen sammen med mellem stykket, så lukkede jeg mellemstykket og satte bunden på til sidst.
4) Til sidst limede en klemme fast i bunden
5) sammel en masse pynt i krukker og bøtter, som børnene kan pynte deres helt egen specielle hat med.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar